Podpis elektroniczny
![](https://ilczyszyn.pl/wp-content/uploads/2020/04/podpis-150x84.jpg)
Podpisywanie umów, faktur oraz bieżących dokumentów może powodować pewne problemy. Zwłaszcza, jeśli bierzemy pod uwagę te, które my wysyłamy do naszych kontrahentów, ponieważ to one zapewniają nam bieżące przychody.
Z drugiej strony posiadanie w domu drukarki, skanera oraz pieczątki również wydaje się w niektórych sytuacjach niewygodne. Dokumenty jednak podpisywane są przez dwie lub więcej osób. Przez to wysłanie wynegocjowanej umowy jest niezwykle skomplikowanym procesem.
Wdrożenie w organizacji podpisu elektronicznego stwarza zupełnie nowe możliwości dla naszej działalności. Zwłaszcza, że jest on wykorzystywany nie tylko w zakresie czynności wymienionych powyżej, na potrzeby kontaktów z biznesem, ale również z administracją publiczną. Dzięki jego zastosowaniu nie istnieje problem osobistego składania dokumentów w instytucjach państwowych, ale również drukowania i podpisywania umów czy faktur, nawet przez kilka osób.
Podstawowe zalety podpisu elektronicznego:
- Oszczędność czasu oraz pieniędzy;
- Wygoda używania;
- Możliwość podpisywania dokumentów elektronicznych;
- Szybkość działania;
- Większa trudność w „podrobieniu” w stosunku do tradycyjnego;
- Łatwiejsza weryfikacja wprowadzanych zmian w podpisanych dokumentach;
- Łatwość obsługi urządzeń oraz samego podpisu;
- Eliminacja konieczności przekazywania sobie dokumentów w momencie, kiedy jest to znacznie utrudnione przez odległość lub sytuację epidemiologiczną;
- Możliwość wykorzystywania e-podpisu na urządzeniach przenośnych.
Warto przy okazji wprowadzania do organizacji e-podpisu, zastanowić się nad jego wykorzystaniem nie tylko w odniesieniu do dokumentów księgowych czy zawieranych umów. Szersze spojrzenie na procesy zachodzące w organizacji, pozwoli na usprawnienie wewnętrznych procedur, związanych z generowanymi zaświadczeniami czy potwierdzeniami.
Najnowsze komentarze